More Evidence of Fox News Bias Emerges

Ken AshfordEnvironment & Global Warming & Energy, Right Wing and Inept Media1 Comment

About a year ago, Fox News correspondent Wendell Goler delivered a live report from Copenhagen and told viewers the truth. The United Nations' World Meteorological Organization, Goler said, had announced that that 2000-2009 was "on track to be the warmest [decade] on record."

Not quite 15 minutes later, another memo was sent by Fox News Washington managing editor Bill Sammon.

In the midst of global climate change talks last December, a top Fox News official sent an email questioning the "veracity of climate change data" and ordering the network's journalists to "refrain from asserting that the planet has warmed (or cooled) in any given period without IMMEDIATELY pointing out that such theories are based upon data that critics have called into question." […]

Sammon's orders for Fox journalists to cast doubt on climate science came amid the network's relentless promotion of the fabricated "Climategate" scandal, which revolved around misrepresentations of emails sent to and from climate scientists at the University of East Anglia's Climatic Research Unit. 

Note this: Sammon's marching orders were sent to the network's news division, not its opinion shows.

So in other words, Sammon was arguing that since there is a "debate" about global warming (there isn't actually, at least not among scientists), you should slant any news evidence which resolves that "debate".  Riiiiight.

This is the second interesting revelation in as many weeks about Sammon's political agenda at Fox News. Last week, it was his memo about how the network should characterize the public option during the health care debate. This week, it's reports on global warming.